Welkom op Pluym's blog

Welkom op Pluym's blog

woensdag 22 juli 2015

Katerdagen

Het zijn weer zware tijden. De vele zomerse festivals zijn een ware aanslag op lever, verstand en nachtrust. Nog niet eens bekomen van Big Rivers of de komende weken wordt het weekend weer verlengd met Palm Parkies. Alsof het weekend een dagje erbij krijgt. Het herstel-midweekje duurt echter een dag korter en dan merk je dat je op vrijdag nog net niet genoeg uitgerust bent voor een nieuw weekend. Zomers in Dordt zijn tropendagen!

Met het ouder worden neem ik steeds voor om het iets rustiger aan te doen met evenementen. Ze zijn echter elke keer weer gezellig en telkens komt er dus niets van mijn goede voornemens terecht. Het lijkt ook alsof het effect van een aantal drankjes steeds heftiger wordt. Misschien komt dat ook omdat ik doordeweeks een geheelonthouder ben. Zou het minder worden als je dagelijks wat indrinkt voor het weekend?

Neem nu afgelopen maandag in het Wantijpark. Vastberadenheid om hooguit mijn sixpackje te nuttigen eindigde in een drinkgelag in het Stadscafé. Ook met mijn voornemen om de volgende dag gewoon naar mijn werk te gaan moest ik breken (Mede geholpen omdat ik een uitnodiging kreeg om met een jacht een stukje te varen en het weer was heerlijk)

Je wordt op een dinsdag wakker, met een verschrikkelijke koppijn zoals je die van zondagen gewend bent. Als je op je telefoon kijkt hoe laat het is zie je allerlei whatsappberichtjes van vrienden en/of vage bekenden die zich afvragen waarom je ze in godsnaam midden in een doordeweekse nacht berichtjes stuurt of belt (ik heb namelijk een enorme behoefte aan slap melancholisch gelul en prietpraat onder enige invloed) en het liefst zou je maar gelijk onder een steen willen kruipen.

Met enige moeite ben ik wel op tijd voor het boottochtje en lig ik de rest van de middag als een verzopen walrus aan dek.
Ik hoor schitterende verhalen aan van een dame naast me aan dek die, net als ik, lijdt aan de zware nacht ervoor. Ze had geslapen bij een jongen en geweldige seks gehad. Drank schijnt bij vrouwen libido verhogend te werken, ik was al lang blij dat ik mijn nest niet ondergekotst heb.
Wanneer word ik toch eens te oud voor dit? Zijn al deze evenementen wel verantwoord? Mijn lichaam en geest snakt naar het najaar, lekker op de bank aan de koffie zitten tijdens de kerstmarkt. Ik kijk er al naar uit! Nu toch maar stiekem hopen dat het maandag weer lekker weer is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten