Welkom op Pluym's blog

Welkom op Pluym's blog

donderdag 18 februari 2016

Generatie degeneratie

                    Voor Malou

Een enkeling die het kennis nemen van mijn blogjes waard vindt is het misschien al opgevallen: ik heb een chronische writersblock. Niet dat ik ineens op mijn mondje ben gevallen maar het nieuws en belevenissen van de laatste maanden maken mij verschrikkelijk moe: op lokaal, regionaal, nationaal en mondiaal gebied.

Elke keer als ik denk dat de maatschappelijke opinie een historisch dieptepunt heeft bereikt, blijkt het vat met zuur nog steeds boordevol. Ophitsing, oorlogsretoriek, verdeeldheid en bedreiging is geen uitzondering maar dagelijkse routine geworden.

Tegelijk vragen mensen ook om RESPECT!!! voor hun persoonlijke problematiek, gepaard gaande met infantiele, nietszeggende,  stompzinnig kleinburgerlijke gebeurtenissen. Hoe lekker je wel niet gekookt hebt. Hoe hard je weer gezwoegd hebt op de sportschool of die kilometerslange file/overvolle trein waar je in vast zit. Hoeveel lager moeten we nog gaan om ons zo op social media te prostitueren? Nog even en we zijn zo afgegleden dat we zelfs ons seksleven gaan posten, liken en delen

RESPECT!!!: weten we nog wel wat dat woord ooit eens betekende? Anno 2016 is dat woord gedevalueerd tot niets meer dan "worship my ego". Mijn ego dult die van een ander echter slecht. Dit blootleggend in deze saus van negativiteit wordt elke vorm van creativiteit, levenslust en motivatie in mijn systeem afgestompt en platgelegd.

Ik weet dat ik door moet gaan om het RESPECT!!! van mijn lezend publiek terug te winnen, ook al is dat een steeds harder gevecht tussen al dat lekkere gekokkerel, zwellende biceps en badkamerselfies.

Bij genoeg likes beloof ik regelmatiger een nieuw blogje te posten die net als deze helemaal nergens over gaan. Graag nomineer ik nader uit te kiezen vrienden ook om met heel veel woorden zo weinig mogelijk te melden.

RESPECT!!! voor jullie nederige blogger,

Marcel



Geen opmerkingen:

Een reactie posten