Welkom op Pluym's blog

Welkom op Pluym's blog

dinsdag 8 augustus 2023

Ronde 4: Thank god it's monday!

Nog één nachtje thuis slapen en dan verkas ik voor vier nachten naar het, inmiddels zonnige, Zeeland.

Vandaag was ik de bijrijder van Victor. Allebei hebben we 50% gescoord en de vooruitzichten zijn, met een "mindere" tegenstander deze ronde, zonnig.
Ook Johan staat op een nette 50% maar vanavond krijgt hij iets meer weeerstand van bijna +200. Xander treft ook een +200 tegenstander. 

Na een prima diner langs de snelweg komen we precies op tijd (maar dan ook precies op tijd!). Met wit kreeg ik mijn bekende opening op het bord en al vlug (misschien iets té) rukten de pionnen de koningsvleugel op. Mijn tegenstander had dan wel geen enkele kans gehad, hij liet ook er ook geen toe. Met solide verdedigen wist hij de aanval af te weren, er zat niets meer in,  een bloedeloze remise. 

Victor had ook een wedstrijd met oprukkende pionnen op de koningsvleugel. Hij ondervond eveneens taai tegenstand, maar hij deed uiteindelijk wel wat hij moest doen, winnen! 

Een stuk spectaculairder verliep het bij Xander. Ik heb slechts flarden van deze wedstrijd gezien maar ik geloof dat hij eerst straal verloren stond. Bij de tweede keer kijken stond hij straalgewonnen maar bij het derde rondje was de wedstrijd inmiddels straalremise geëindigd.

Save the best for last! Wat had Johan een puike partij gespeeld! In een scherpe Siciliaanse variant (Volgens eigen zeggen verliest hij daar altijd mee tegen figuren zoals een Jacques Hennekes) kwam hij, met zwart, minder uit de opening. Wit dacht een pionnetje te scoren maar zwart had een valletje wat hem een kwal opleverde. Met de kwaliteit tegen het loperpaar en een pion is het nog steeds lastig spelen maar Johan wist uiteindelijk een vrij pion te creeëren, zijn tegenstander wist dat niet meer te bolwerken. Wauw! 

Johan tijdens de openingspartij. Foto: Tina Rouwendal


We waren blij verrast met het onaangekondigde bezoek van Adri. Helaas lukte het hem niet om ook dit jaar weer mee te doen. Hij is echter zo'n fan van dit toernooi, dat hij toch even kwam kijken! 
Zo werd het een geslaagd Dordts avondje, want geen verliespartijen! Met Victor en Johan op 62%, ik op 50% en Xander op 37,5% drijven de schepen nog prima boven de waterlinie!

Ronde 4:

Bord 56: P v.d. Borgt (1950) - J.v.d. Griend 0-1
Bord 62: V. Koppelaar - C. Schoor (1719) 1-0
Bord 66: M. Pluymert - M. Quintus (1630) 0,5-0,5
Bord 79: A. Albrecht (1843) - X. Prijs 0,5-0,5

Tussenstand Dordtenaren na rond 4:
Victor, Johan:  2,5
Marcel:               2
Xander:            1,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten