Welkom op Pluym's blog

Welkom op Pluym's blog

donderdag 25 september 2014

Write for your right!!!

3500 brieven in 2 jaar tijd. Dat is de productie van huisjesmelker Mustafa die hij de gemeente Dordrecht op klaagschriften getrakteerd heeft. De plaatselijke ambtenarij wordt er krankzinnig van, want ze zijn verplicht elke brief te beantwoorden. Om een burn-out onder het personeel te voorkomen heeft de gemeente inmiddels via de rechter bedongen dat hij nog maar 2 keer per maand contact mag zoeken per mail, telefoon, brief, fax, twitter of facebook. Voor elke contactje teveel staat een dag cel.

Moes voelde zich genaaid door de gemeente omdat hij werd aangepakt voor illegale verhuurpraktijken. Dit kwam hem op een boete te staan van 300.000 euro. Om die boete te kunnen betalen zijn een aantal panden geconfisqueerd. Hij zwoer  (correspondentieve) wraak!

Hoe kun je een ambtenaar harder pakken door hem te laten werken? Volgens de gemeentenarij heeft het inmiddels 4 ton gekost om de 3500 pennenvruchten in behandeling te nemen. Pardon? Vier-hon-derd-dui-zend euri? Dat is €114, 30 per brief! Meer dan mijn honorarium voor mijn meesterwerkje in de Metro jongstleden. Waar zijn die kosten eigenlijk op gebaseerd?  Zijn die ambtenaren dan zo lui dat ze een halve dag nodig hebben om een tegenberichtje te sturen?  En wat staat er in die brieven? Zijn ze allen uniek? Zijn het kopietjes?

Ik ga uit van het laatste. In een half jaar tijd heb ik nog geen 40 blogjes gepost. Inmiddels heb ik al aardig wat onderwerpen aangesneden en dan zou deze man 2 jaar lang 5 klaagschriften per dag weten te produceren over één en het zelfde onderwerp? Voor deze noeste arbeid verdient hij een nobelprijs voor de literatuur!

En wij in het "vrije westen" gaan nu met onze mensen om waar men in China nog om zou blozen.  Nederland heeft al mondiaal naam gemaakt als het land waar wij slavernij als een goedheilige daad indoctrineren bij kinderen. En welnu zijn wij dan ook zowat het enige land in de wereld maar je de bak in kan gaan voor het schrijven van bezwaarschriften. Dit kan en mag niet in een land waar tolerantie en vrijheid van meningsuiting als hoeksteen van de samenleving wordt beschouwd!

Bij deze verzoek ik héél Nederland om een bezwaarschrift in te dienen bij en tegen de gemeente Dordrecht. Al ben ik bang dat ik die 16, 5 miljoen x €114, 30 wel fors zal gaan voelen in mijn OZB volgend jaar. Misschien is het beter om Mustafa  als medewerker aan te stellen in plaats van hem naar het gevang te sturen. Tegen een topsalaris! Want wie anders dan hij zal in staat zijn om zulke bergen post te behandelen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten